Tým EF zničil konkurenci na bezdušových pláštích a nových zapletených kolech Vision!
Tým EF deklasoval konkurenci v úvodní týmové časovce v závodě UCI 2.1 Tour Colombia. Tým Deceuninck-Quick-Step porazil o 45 vteřin a tým Ineos na třetím místě ztratil ještě o vteřinu více.
Závodu se účastní nejen týmy nejvyšší kategorie World Tour, ale také týmy z nižších divizích, pravidla tedy nedovolují použití časovkářských speciálů. To ale týmům nebrání použít nějakou tu aeromagii a vykouzlit nějakou rychlost "zadarmo" i při použití klasických kol.
Použití aerodynamických modelů je samozřejmost, stejně jako použití aerodynamických řidítek. Team EF měl ale v záloze spoustu dalších triků. Za zmínku stojí například použití pedálů Speedplay (jejich aerodynamický model je otestovaný ve větrném tunelu jako nejrychlejší pedál), použití velkých převodníků a kladek od Ceramicspeed. Nezanedbatelnou roli v aerodynamice hraje také kombinéza, kterou závodníci používají (může ušetřit až 18W při 50 km/h - viz video)
Nejnovější zbraní týmu EF byly v nadpise zmiňované bezdušové pláště Vittoria Corsa, konkrétně se jednalo o model Vittoria Corsa Speed TLR 25mm. Pláště byly obuté na kolech Vision Metron 81 SL Disc TL, které prošli drobnou aktualizací, jejich vnitřní šířka zůstala na 19 mm, ale vnější šířka vzrostla na necelých 27 mm a jejich profil je nově optimalizován pro použití bezdušových plášťů.
Tento výsledek tedy také nahrává spekulacím, že SystemSix od Cannondalu patří mezi nejrychlejší rámy pro použití v rovinatém terénu.
Na závěr si dovolím vyjádřit svůj možná lehce kontroverzní názor - kotoučové brzdy nejsou pouze výmyslem výrobců kol, kteří se snaží prodat více nových kol. Použití kotoučovek umožňuje také větši volnost při návrhu profilu karbonových ráfků, možnost použití širších plášťů a taky prostě líp brzdí...
Tak a teď se do mě můžete pustit v komentářích 😀
Kuba